tisdag 20 januari 2009

Glas ögon


Jaha ja då kapitulerar jag! Jag har haft sånt motstånd så länge. Men faktum är att jag ser inte att läsa och jag ser dåligt när jag kör mörkerkörning.

Hemma hos mig har det legat läsglasögon överallt efter min man. Det hela började med att jag provade hans om något par låg i närheten när jag skulle läsa och dröm om min förvåning när jag såg vilken skillnad det var. Det här är 3-4 år sedan. Men inte att jag använde dom regelbundet inte. Jag stoppade ner ett par i handväskan som jag tog med till jobbet. Men jag annvände inte dom heller.

Så i somras var jag på en båt mack med goda vänner. Där sålde dom inte sådana där billiga läsglasögon som jag hade hemma nä lite dyrare och finare Min vän köpte sig ett par och jag provade också.

Min käresta köpte dessa till mig.

Jag ska inte säga att jag haft dom regelbundet men bra mycket oftare än tidigare. De är riktigt snygga ju.

Men nu är det så att jag har också ett litet brytningsfel som gör att det är skit jobbigt att köra när det är mörkt. Jag har börjat att ta omvägar allt för att slippa vägar utan belysning. Jag undviker att hälsa på vänner om jag måste köra i mörker etc.

Nu har jag fått ett nytt jobb. Det är jätte nära om jag kör kringel krok väg i mörker.

Så, jag måste ha glasögon!

Vilket flyt jag har. I Indien får jag veta att det är billigt så sagt och gjort jag tog mig till en Indisk optik er och gjorde en syn undersökning.

Vet ni vad jag fick betala? Ca 520:- För undersökning och glasögon. Super billigt ju! Så nu blev helt plötsligt inte min resa så dyr jag har ju sparat minst 1500 spänn..

Så nu har jag prövat dessa i ett par dagar. Och dröm om min förvåning när jag kom på att TV inte är så dålig trots allt det var ju inte bilden det var fel på ... och att köra bil är inte heller så jäka jobbigt längre.

Hoppas nu bara att jag annväder dessa att det blir en vana trots att jag känner mig ur fånig i dessa glasögon.

1 kommentar:

  1. Slår vad om att du är skiiiiitsnygg i glasögon! ;-)

    SvaraRadera