måndag 19 januari 2009

Falskt eller???

Jag har en sida på Facebook men är aldrig där. Gillar inte det stället kommer liksom inte på hur det funkar.
På min förra arbetsplats hade jag en kollega som inte tyckte om mig. Jag vet det för hon var mycket tydlig med det. På en personalkonferans vi hade skulle vi arbeta i smågrupper. Hon och jag var i samma grupp. Temat var kommunikation eller sammarbete eller nått sånt.
Hon gick i gång nästan direkt. Utan anledning och inför dom övriga började hon berätta hur obehaglig hon tyckte att jag var att hon undvek mig då hon kännde att jag hela tiden ville sticka kniven i henne. Hon gick på i 180. Jag blev helt paff. Det kom så oväntat och i helt fel forum. Visste inte vad jag skulle säga. Till slut fick det ett slut då en annan gruppmedlem sa i från. Hon sa att det knappast var det här gruppen skulle handla om. Det här var det senaste och mest konkreta på att hon verkligen inte tyckte om mig.
Nu arbetar jag inte kvar där längre. Till stor del på grund av denna kollega.
Nu har jag fått ett mejl från Facebook som säger att samma kvinna added mig as a frend on Facebook.
Hur ska man tolka detta?
Att mäniskor är falska det vet jag men är inte detta höjden?
Är jag fel ute eller???

1 kommentar:

  1. Helt galet ju!! Och självklart så accepterar du INTE förfrågan vännen!!

    Kramar!

    SvaraRadera