tisdag 29 september 2009

Renovering och sjuk på en gång.... :-(

Som sagt jag är sjuk. Bronkit. Håller på att hosta ihjäl mig. Jag som inte kan vara stilla så länge. Blir så ut tråkad så det är inte klokt.
Av en händelse så renoverar vi neder våningen just nu. Har tagit lite hjälp av målare.
Så nu är det andra gången i det här huset som jag håller på fast jag är sjuk.
Kan inte låta bli att ”pyssla” lite.
Om man nu kan kalla det att ”pyssla” att tvätta fönster hänga upp gardiner torka lister golv och ställa ut blommer????
Helt slut är jag och allt går i slow motion. Men fint blir det!
Fast jag kan inte få det klart för bok hyllorna ska in i det andra rummet när det blir klart.
Tänk jag kommer att få ett bibliotek! Helt otroligt det har jag velat ha i hela mitt liv ju.
På torsdag får jag låna kombi bil av Virus och ska till IKEA och handla.
Roligt med så mycket nytt. Det är verkligen ett helt nytt hus. Tänk att lite färg kan göra så stor skillnad. Borta är det röda och nu går allt i beige brunt natur och svart. Samt lite grönt och silver grönt.
När allt är klart och jag är frisk ska vi ha fest!
Vill du komma då?

Till råga på allt så hade jag glömt att T skulle komma hit i dag. Höjden av fräckhet ju. Men jag hoppas hon fortfarande tycker om mig. Ska bli så kul att få jobba ihopp igen! Kram på dig T.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar