söndag 5 april 2009

Hemma igen!


Nu är jag hemma igen varit borta sen i tisdags. Haft det bra men skönt att vara hemma.
Först var jag på kurs med 15 arbetskamrater. Mycket trevligt. Men hemresan blev lite konstig. Jag och min närmsta kollega skulle åka med kurs ledarna till Gävle för att prata lite. Trodde vi skulle snacka lite om jobbet som låg framför oss. Men så var det inte. Dom hade hört något rykte om att kollegan och jag inte drog jämt...
Vi har inte haft någon konflikt mellan oss på det här jobbet!
Dom började fråga och sen blev det tal om att om vi inte kunde dra jämt så måste en av oss sluta...
Hmm vad menar man då???
Är inte det något som vår chef borde säga om det nu är så och inte kursledare?
Fick ont i magen och kände att säg inte att det ska börja nu igen.
Det är så att den här kollegan och jag har arbetat i hopp tidigare. Då stod jag bredvid och såg på när han mobbade vår kollega och han försökte också mobba mig. Det var stora problem i personal gruppen som alla härstammade från honom kom vi på efter ett par år. När jag nu började det här nya jobbet och också han fick en tjänst så har jag känt oro att det ska bli lika dant igen.
Nu känns det som om det har börjat. Jag orkar inte! Jag vill inte!
Stor trivs på det nya jobbet och bara vill ha det så och inte en massa skit! Har bestämt att göra allt jag kan för att inte delta och för att det ska vara fin stämning och roligt på jobbet!

Sen i fredags så åkte jag till Sundsvall där min underbara fina foster dotter hämtade mig. Vi åt middag på kvällen hos goaste vännerna och sen hem till henne i Kramfors.
Hela helgen blev bara så fin. Vi hade det så trevligt och lugnt och skönt. Var på gamla jobbet och hälsade på och träffade före detta grannen en mycket god gammal vän. Hon har öppnat ett spa på Kram och vi var där och tittade. Gud vad fint det var. Passade på att perca näsan!!!!
Det ni. Har aldrig tänkt tanken förut det var bara impuls. Men bra blev det!

Nu sitter jag i soffan med kärleken och vår gamla katt och bara njuter. Hade velat stanna hos Sofie ett par dagar till men men. När jag nu är hemma så känns det bra.

Saknar dig redan min lilla "Skruttunge"

Nu ska det snart sussas. Kram på er alla vänner.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Du får göra det klart för cheferna att du inte ser att det finns någon konflikt och sen bara ligga lågt.

    Låter som förutom den lilla detaljen som att du haft toppendagar! Trevligt!

    Själv har jag fått lägenhet i centrala Berga och flyttar in 1/5! :)
    Livet är gott mot Virus, trots att jag är rätt frånvarande för tillfället. :)

    Hörs snart!
    Hälsa!

    Kramar!

    SvaraRadera